Hoppa till sidans innehåll

Falkenbergs IK träningsläger 2019

Dagbok

Torsdag (skärtorsdag) 18 april
Sista dagen på Blåkulla blev en dag att minnas...
Ett bra förmiddagspass! Eftermiddagen med gruppdiskussioner och därefter promenad till ett händelserikt eftermiddagspass.
Detta sista träningspass på arenan inleddes med gruppfotografering. Därefter uppvärmning och gemensamt pass lett av Lars.
Inleddes dock med två näsblödningar varav Nora blev både väl och noggrant omhändertagen av de italienska sjukvårdarna som hela veckan varit på plats vid arenan.
En veckas träning gav sig oxå till känna med kramp i ben och fötter hos de aktiva.
Kvällen avslutade med musik-quiz sammansatt av Svante och Oliver.
Nu förbereds och packas för långfredagens hemresedag. Den kommer inledas med avslutande träningspass på stranden, därefter dusch, frukost, utcheckning och väntan på buss till Bologna och flyget mot Köpenhamn.

Onsdag 17 april

Dagen började med ett lätt träningspass på arenan då många hade träningsvärk från måndagens hårda hoppstyrka. Så vi körde blandannat häckkoordinationer, rörlighet. Efter träningen blev det några timmar i solstolen, idag var det varmt och skönt!
När det var dags för andra passet så tränade vi på löptekniken. Det var en hård uppvärmning med Lars, därefter sprang vi på gräs. Dagen avslutades på bästa sätt med en rolig kvällsaktivitet som Emma B, Emilia, Emma L, Telma hade planerat.

Tack&godnatt

Tisdag 16-april:

Vår halvlediga dag började med att alla sprang på stranden och spelade fotboll innan frukost. Större delen av gruppen sprang 2km och Fanny sprang 1mil, hejaheja💪🏼

Olivers mobil blev stulen på stranden, men återfanns efter en intensiv jakt🏃‍♂️
Oliver=agent 007

Efter frukost var det ”hopp och lek” där de flesta gick in till stan och åt glass. På eftermiddagen blev det däremot mycket solande. På kvällen höll Lolle i ”Lolletime” där vi fick utföra olika uppdrag i grupp där till och med föräldrar på hemmaplan blandades in. Michell och John höll sedan i den avslutande kvällsaktiviteten med ett roligt sportquiz.

/Emma, Fanny, Michell

Måndag 15 april:
Exklusive löpgruppen.
Dagen började med frukostbuffé på lobbyvåningen. Efter det kunde man göra sig redo för träningspasset. 10.30 samlades vi i lobbyn och började gå till träningsarenan. På träningen sprang vi 150, 120, 90m (med fint löpsteg). Under träningen såg vi också en militärhelikopter flyga över våra huvuden. Efter träningen fick vi lite fritid inför lunchen. Sedan hade vi lunch, först går vi och tar sallad m.m från ett salladsbord sedan beställer vi pasta och huvudrätt av kyparen. Maten var toppen!
Efter lunchen hade vi lite fritid innan vi skulle ha "Lolletime" där vi snackade lite om mental träning och självkänsla. Efter det gjorde vi oss i ordning för eftermiddagsträningen. 17.00 samlas vi i lobbyn och började gå till arenan. Det var både sprintträning och hopträning. Efter träningen fick vi lite fritid inför middag. Sedan åt vi middag (samma historia som vid lunchen), maten var god. Efter middagen var det kvällsaktivitet med Fanny och Nora. Aktiviteten var en lek där man fick titta på bilder och sedan hitta vart de var tagna. Thea, Lars och Svante vann aktiviteten! Sedan delades det ut priser för bästa prestation på träningen, där vann Wilma och Fanny. Sist så var det läggdags.
/Svante, John

För löpgruppen:
Vi i löpargruppen fick sovmorgon och började träningspasset 8.30. Vi sprang på stranden i 40min och det va riktigt gött. När vi kom tillbaks till hotellet tog Oliver och Lars en snabb dusch och sen åt vi frukost tillsammans. Henkes grupp hade precis börjat gå mot arenan när vi va klara så vi tog det lugnt ändå fram till lunch och sen hängde vi på alla andra!
/Oliver

Söndag 14 april: Vi startade dagen med frulle kl 8. Sedan var det dags att gå till arenan första gången. Träningspasset var kul. Sedan var det lunch. Det var mycket mat så man blev väldigt mätt. Sen hade vi ledig tid. Under en liten stund så var vi alla samlade vid poolen. Svante, Oliver och John badade. Vi stannade inte där så länge för det var inte så varmt. Sen var de dags för eftermiddagspasset. Då vi alla gjorde lite olika grejer. Sen var det kvällsmat. Och det sista på kvällen var aktiviteten som Thea och Wilma hålde i och den var väldigt uppskattad av alla.

Lördag 13 april: Vi samlades vid IP kl 13:00. Därifrån åkte vi buss till Köpenhamn där vi tog flyget till Italien. Flygningen gick bra men Oliver,John och Svante var nära på att inte komma med för dem hade missuppfattat tiden. Vi tog sedan en trång minibuss till hotellet. När vi kom fram så fick vi hotellrummen och sedan åt vi en sen kvällsmat till sist.

/Emilia, Thelma, Emma L

Uppdaterad: 12 APR 2019 22:00
Epost: Adressen Gömd

Alla skall med!
Anmäl ditt deltagande till funktionärsuppdrag i maj :)

Anmälda funktionärer>>>

Intresserad av att börja friidrotta?
Gör din intresseanmälan här>>>

31121 Falkenberg

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link